6. Sınıf Türkçe 2. Dönem 2. Yazılı Soruları ve Cevapları

-SORULAR-
“Bu günkü okulun ve eğitimin amaçlarından biri de okumayı alışkanlık haline getirmektir. Bütün eğitim kurumları bu amacın gerçekleşmesi için çalışmaktadır. Çünkü bireylerin gelişmesinde, milletlerin kalkınma ve yükselmesinde bu nokta ihmal edilemez.
Okumak gibi soylu bir işten, kitap gibi iyi bir arkadaştan kimse kendini uzak tutamaz. Onların yararını ve gerekliliğini inkâr edemez. Muhakkak ki iyi memur, iyi işçi, iyi tüccar, iyi sanatçı... Kısaca iyi vatandaş daha da okumuş ve okuyan kimseler arasından çıkacaktır.
(İlk 5 soruyu yukarıdaki parçaya göre yanıtlayınız.)

1. Bireylerin gelişmesinde ve milletlerin kalkınmasında hangi nokta ihmal edilemez?
  1. Kalkınmanın önemi ve gereği
  2. Eğitim olanaklarının genişletilmesi
  3. Ekonomik kalkınmaya öncelik verilmesi
  4. Okuma alışkanlığının yurttaşlara kazandırılması
2. Okumanın en önemli faydası nedir?
  1. Kültürümüzü artırmak
  2. Bilgimizi artırmak
  3. İyi vatandaş yetişmesini sağlamak
  4. İnsanı kitaplara yaklaştırmak
3. “İyi işçi, iyi memur, iyi tüccar, iyi sanatçı...” olmak daha çok neye bağlıdır?
  1. Kitaplardan bol bol yararlanmaya
  2. Her zaman düzenli olarak çalışmaya
  3. Ülkede meslek okullarının yaygınlaştırılmasına
  4. İleri bir ülkede yaşamaya
4. Yukarıdaki parça ele aldığı konu ve konuyu işleyiş biçimine göre nasıl bir yazıdan alınmıştır?
  1. Bir düşünce yazısından alınmıştır.
  2. Bir olay yazısından alınmıştır.
  3. Duygusal özellikler taşıyan bir yazıdan alınmıştır.
  4. Gerçek yaşamdan kaynaklanan bir yazıdan alınmıştır.
5. Parçada geçen “Çünkü bireylerin gelişmesinde, milletlerin kalkınma ve yükselmesinde bu nokta ihmal edilemez.” cümlesindeki “nokta kelimesinin anlamı aşağıdaki cümlelerden hangisinde vardır?

  1. Biten cümlelerin sonuna nokta koymayı unutmayınız.

  1. Herkes önceden belirlenmiş bir noktada toplandı.
  2. Bu çalışma noktası noktasına tamam olmuş.
  3. Ona bu noktada daha dikkatli olması gerektiğini söylemiştim.


6. “Ana babalar, ne kendi istemelerini ne de toplumdaki değer yargılarını değil, çocuklarını düşünebilseler, onların ilgi ve yeteneklerine saygılı olabilseler çocukları daha mutlu, daha başarılı, daha üretken olacaktır.”
Parçada asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
  1. Anneler babalar meslek seçiminde çocuklara yardımcı olmalıdırlar.
  2. Anneler babalar meslek seçiminde çocuklarını yönlendirmelidirler.
  3. Anneler babalar meslek seçiminde çocuklarına baskı yapmalıdır.
  4. Çocuklarının başarısı ve mutluluğu annelerin ve babaların onların yetenek ve ilgilerine saygılı olmalarına bağlıdır.
7. “Her güzelin bir kusuru vardır” sözünü ifade eden atasözümüz aşağıdakilerden hangisidir?
  1. Dikensiz gül olmaz.
  2. Gülü seven dikenine katlanır.
  3. Körle yatan şaşı kalkar.
D) At binicisine göre kişner.
8. Atatürk “ Dünyanın her tür ilminden,buluşlarından, ilerlemelerinden yararlanılacaktır ancak temel, kendi içimizden çıkarılmalıdır.” demiştir. Atatürk bu sözüyle nasıl bir eğitim öngörmektedir?
A) Çağdaş ve milli bir eğitim
B) Zorunlu eğitim
C) Eşitlik sağlayıcı eğitim
D) İlme dayalı eğitim

I. Sevgi olmayınca insan , insan olarak yok demektir.
II. Seviyorsun, seviliyorsun ya ,öyleyse insansın.
III. İnanı mutlu eden şey , sevdikleriyle bir arada yaşayabilmesidir.
IV.Sevgi gelince bütün üzüntüler gider.
9. Yukarıdaki hangi cümleler birbirlerine anlamca yakındır?
A) I-II B) I-III C) II-III D) III-IV

10. "Yanmak" sözcüğü, aşağıdaki cümlelerin hangisinde "geçersiz olmak" anlamında kullanılmıştır?
  1. Tren saat sekizde kalkıyor, yetişemezsek yandık!
  2. Binanın büyük bir kısmı yanmış, oturulmaz hale gelmiş.
  3. Otobüse yetişemezsek, biletlerimiz yanar.
  4. Bu yıl sıcak erken bastırdı, ürünlerin hepsi yanmış.



11. Aşağıdaki kelimelerden hangisinin zıt anlamlısı vardır?
A. Gel B. Ben C. Yüz D. Baba
12. Aşağıdakilerden hangisinde altı çizili kelimenin sesteşi yoktur?
A) Kaz eti sevmem. B) Sınavdan ben yüz aldım.
C) Al birini,vur ötekine D) Güneş giriyor mu evinize?

13. “Ağır” sözcüğü, aşağıdaki cümlelerin hangisinde “yavaş” anlamında kullanılmıştır?
A) Kaynak yetersizliğinden işler ağır ilerliyor.
B) Boksta ağır sıklet şampiyonu olmuş.
C) Ağır taşıtlar yolun sağından gitmelidir.
D) Ağır bir hastalık geçirdi ama şimdi iyi.

14. Aşağıdakilerden hangisinde “umutsuzluk” söz konusudur?
A) Yetenek sınavını geçebileceğimi sanmıyorum.
B) Kendince kitap okuduğunu sanıyor.
C) Yüz kiloluk çuvala bana mısın demedi.
D) Sen de hiç çalışmıyor değilsin.

15. “Bazıları…… olarak doğar; bazıları sonradan büyüklük …...; bazılarını da …… büyük yaparlar.” boşluklar aşağıdakilerden hangisiyle en mantıklı biçimde tamamlanabilir?
A) büyük – taslar - iteleyerek
B) Küçük – üstlenir – ite kaka
C) küçük – gösterir - küçükken
D) büyük – kazanır – zorla

16). Hangi cümlede mecaz anlamıyla kullanılan bir kelime vardır?
A) Günlerce ondan hiçbir haber alamadım.
B) Bahçenin etrafını dikenli tel ile çevirdim.
C) Fırsatı kaçırdığıma hâlâ yanarım.
D) Söyleyecek hiçbir sözüm yok.

17. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili kelime diğerlerinden farklı bir çekim eki almıştır?
A) Çocuk ağaca çıkmak için uğraşıyordu.
B) Kitabı masanın üstünde bıraktım.
C) Tilkinin kuyruğu kapana sıkışmış.
D) Çiftlikte arkadaşlarıyla oturuyordu.

18. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde belirtili isim tamlaması yer almaktadır?
A) Arabanın rengi gerçekten çok güzelmiş.
B) Süperge sapı üreterek hayatını kazanıyor.
C) Park yeri ararken uçağını kaçırdı.
D) Yalan dünya, bir varız bir yokuz.



19. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde iyelik zamiri kullanılmıştır?
A) Ben, yıllarca yurt dışında yaşadım.
B) Bazıları dün okuldan kaçmış.
C ) Onun yerini doldurmak gerçekten çok zor.
D)Kitabım okulda kalmış.

20. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı vardır?
A) Söylediği de şarkı olsa bari.
B) Karşı ki eve taşınmışlar.
C) Söylediklerini duymuş mu ki bağırıyor.
D) Beni dikkatli dinle ki faydalı olsun.

21.Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut anlamlı bir isimdir?
A) Geceleri korkunç rüyalar görüyorum.
B) Çok hızlı esen rüzgar bütün camları kırdı.
C) Çiçeğin kokusu gerçekten çok güzeldi.
D) Biberin acısı ağzımı yaktı.

22. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı yapılmıştır?
A) Yarın sabah saat 6.30’da uçağa bineceğim.
B) Van Gölü, Türkiye’nin en büyük gölüdür.
C) 23 Nisan 1920’de TBMM açıldı.
D) Düzenlenen yarışmada 7’inci olabildim.

23. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ötekilerden farklı türden bir ad tamlaması vardır?
  1. Göğün rengi suya yansımıştı.
  2. Çantayı, masanın altına koymuş.
  3. Masa örtüsünü yıkamıştı.
  4. Saksıyı pencerenin önüne koydu.
1.Ben ki toz kanatlı bir kelebeğim
2.Gökte yıldız kadar köylerimiz var.
3.Al sana hakikat, al sana rüya.
4.Erzurum’da dadaşın var geçilmez.
24.Yukarıda numaralanmış mısraların hangilerinde zamir vardır?
A) 1 ve 4 B) 2 ve 3
C) 1 ve 3 D) 2 ve 4

25. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi türemiş bir sözcüktür?
  1. Eskiden o tepede bir kulübe vardı.
  2. Çocuklara okuma yazma öğretti.
  3. Okulun bahçesinde oynuyorlar.
  4. Sınıfımızda yirmi öğrenci vardı.

SÜRE: 1ders saatidir.
Puanlama: Her soru 4 puandır.
Hazırlayan: Umut UYSAL
Load disqus comments

0 Yorumlarınız