10. Sınıf Dil ve Anlatım Sayfa 150 - 151 Soruları ve Cevapları ( Ekoyay Yayınları )

Sayfa 150

17.Etkinlik
Ek Alarak Yüklem Olan İsimler: değildir, muzafferdi, kandı, vardı, dimdik, ferman, gürdü
Birleşik Zamanlı Fiiller: kucaklardı, sarardı, inlerdi, çağlardı, parlardı
Ek Fiiller ya isimlere gelerek ya da fiil yüklemlerine gelerek birleşik zamanlı fiil yapma amacıyla kullanılırlar.
18. Etkinlik
Yürüdüm  miş’li geçmiş zaman olması gerekirdi
Hep görüyorum    geniş zamanda olması gerekirdi.

Sayfa 151

Anlama Yorumlama
2.
Ek Fiil Alan Sözcükler
Ek Fiil Görevi
Mesafedeydik
İsmi yüklem yapmış
Yoldu
İsmi yüklem yapmış
İbaretti
İsmi yüklem yapmış
Yıllarındaydık
İsmi yüklem yapmış
Yaşamıyorduk
Birleşik zamanlı fiil yapmış
Bırakmıştım
Birleşik zamanlı fiil yapmış
Gibiydim
İsmi yüklem yapmış
İzlemekteydi
İsmi yüklem yapmış
 
3.
Basit Çekimli Fiiller
Birleşik Çekimli Fiiller
 
Hikaye(2.Tekil Şahıs)
Rivayet(2.Çoğul Şahıs)
Şart(1.Çoğul Şahıs)
Söylüyorum
Söylüyordun
Söylüyormuşsunuz
Söylüyorsak
Gideceğiz
Gidecektin
Gidecekmişsiniz
Gideceksek
Sevmişsin
Sevmiştin
Sevmişmişsiniz
Sevmişsek
Anlatırız
Anlatırdın
Anlatırmışsınız
Anlatırsak
Başlamış
Başlamıştın
Başlamışmışsınız
Başlamışsak
Çalışmalısın
Çalışmalıydın
Çalışmalıymışsınız
Çalışmalıysak
Geleyim
Geleydin
Geleymişsiniz
-
Görmezsiniz
Görmezdin
Görmezmişsiniz
Görmezsek
Kalmazmısınız
Kalmazdın
Kalmazmışsınız
Kalmazsak
Bekle
Bekleyeydin
Bekleyeymişsiniz
-
Vereyim
Vereydin
Vereymişsiniz
-
Okuyorlar
Okuyordun
Okuyormuşsunuz
Okuyorsak
Toplamışsın
Toplamıştın
Toplamışmışsınız
toplamışsak
 
4.
Cümleler
Fiilimsinin Türü
Görünce
Zarf- fiil
Kaytarmadan
Zarf- fiil
Dinlenmeden, çalışmak
Zarf-fiil, isim-fiil
Attığı
Sıfat-fiil
Kurumuş
Sıfat-fiil
Düşe kalka
Zarf-fiil
Bulup
Zarf-fiil
Gidiş geliş
İsim-fiil
Giden
Sıfat-fiil
Gelmedik, takılmadık
Sıfat-fiil
Koşarak
Sıfat fiil/zarf fiil

  
Load disqus comments

0 Yorumlarınız